Mutiara Amaly Vol-31 Mutiara Amaly Vol 32 Mutiara Amaly Vol 33 Mutiara Amaly Vol 34 Mutiara Amaly Vol 35 Mutiara Amaly Vol 36

Senin, 25 Mei 2009

Akhir Kalam Majalah Mutiara Amaly


Ya Allah... Aku Datang Lagi

Ya Allah ya Robbi. Segala puji hanya untuk Mu Robb sekalian alam. Maha Suci Engkau ya Robbi yang Maha Sempurna lagi Maha Bijaksana.
Ya Robbi. Ini aku datang lagi buat berkata-kata dengan Mu. Tiada jalan lain selain bermesra dengan Mu selagi hayat dikandung badan! Tiada pilihan lain selain berkasih sayang dengan Mu selagi hayat dikandung badan. Tiada usaha yang sebaik-baik melainkan berusaha menyayangi MU selagi hayat dikandung badan..!
Aku sudah sadar ya Robbi..! Aku cuma ada 3 pilihan didalam hidupku ini. Pilihan pertama ialah...meneruskan hidupku ini berusaha untuk berkasih sayang terhadap MU..! Pilihan kedua ialah...meneruskan hidupku ini berusaha untuk membenci MU...! Atau pilihan terakhir.... Yaitu pilihan ketiga.... meneruskan hidupku ini untuk tidak mengindahkan MU..!
Dimanakah hatiku ini akan ku letakkan..? Dimanakah perasaan kasih ini akan kutujukan...? Dimanakah perasaan sayang ini akan ku hantarkan...? Kalau tidak kepada MU ya Robb..!! Kepada siapakah yang paling layak ...... jikalau tidak kepada MU ya Robb..!?
Wahai Allah Robb ku..! Terima kasih karena telah memberi petunjuk dan kesadaran kepada diriku ini. Sesungguhnya, Engkaulah Robb ku yang Maha mengetahui apa-apa yang terkandung didalam fikiran dan hati ku ini. Tiada sesuatu pun yang dapat ku sembunyikan dari pengetahuan Engkau ya Robbi !
Wahai Robb ku..! Aku berjanji kepada MU..... Aku akan berusaha sekuat tenaga untuk memujuk dan mendidik hatiku sendiri supaya menyayangi MU sepanjang hayatku didunia ini..! Aku berazam akan berusaha sedaya upayaku untuk memupuk hatiku sendiri supaya terus menyayangi MU ya Robbi...! Dan inilah janji ku..! Dan inilah perjuangan hidupku..! Dan inilah zikir ku...!
Wahai Allah Robb ku..! Aku berdoa kepada MU... Tolonglah aku didalam usaha ku ini... Supaya aku berjaya menyayangi MU sepanjang hayat ku..!
Walau apa pun yang akan berlaku... Aku mengambil kesempatan ini.. Untuk mengaku bahwa Engkaulah ya Allah satu-satunya Robb ku!

Ads
Adsvertisement

0 komentar:

Posting Komentar

 
Ads Ads Ads Ads Ads Ads

Mutiara Amaly vol 24. Copyright 2008 All Rights Reserved